Lněný olej


Mastné kyseliny omega-3 jsou éterické oleje, jež naše tělo potřebuje pro správnou funkci. Len je rovněž nejbohatším zdrojem rostlinných chemikálií s antivirovými, fungicidními, baktericidními a protirakovinnými vlastnostmi, jimž se říká lignany. Lněné semínko obsahuje 100-násobné množství lignanů,  než jakákoliv jiná rostlinná potrava. Jenže při lisování je z něj zhruba 98% lignanů odstraněno.  Někteří výrobci vracejí lignany zpět do oleje, ale mnozí ne. Proto doporučujeme kontrolovat etikety, abyste dostali tu nejzdravější verzi oleje, do něhož byly lignany opět vráceny.

Lněná semena jsou rovněž výborným zdrojem potravinových vláknin. Vlákniny jsou důležité pro správnou činnost střev. Studie zjistily, že strava bohatá na vlákniny pomáhá snížit riziko karcinomu tlustého střeva i četných jiných onemocnění. Len také pomáhá předcházet arytmii a nepravidelnému srdečnímu tepu, při revmatických zánětech. Četné studie shodně potvrzují, že len u pacientů s revmatickou artritidou redukuje křehkost, otoky a neohebnost kloubů. Mnoho pacientů trpících artritidou užíváním lněného oleje dokázalo redukovat nebo zcela opustit steroidní protizánětlivé léčby, které mohou mít řadu vedlejších účinků. Pomáhá dokonce omezit odmítání transplantovaných orgánů. Také je nápomocný ke zlepšení stavu u diabetiků druhého typu a upravuje většinu onemocnění ledvin.

Někteří mohou mít ze začátku problémy s chutí lněného oleje, je tak trošku nahořklý, ale smícháním s tvarohem, nebo s ořechy se chuť upraví. Je potřeba dbát na to, aby olej nezežluknul a nezískal tak nepříjemný zápach. Předejdete tomu uchováním v chladu. Ale i v chladu má lněný olej po otevření trvanlivost pouze několik týdnů. Olej s nepříjemným, nebo žluklým zápachem by měl být zlikvidován, protože přispívá k tvorbě volných radikálů a může být až karcinogenní.

KALENDÁŘ AKCÍ AKTUALITY

Zboží v akci